Hortobágyi Ágoston - rövid szakmai önéletrajz
Született: 1975. október 9. Budapest
Legmagasabb iskolai végzettség:
Veszprémi Egyetem – Közgazdász diploma – 1999.
ELTE ÁJK-Jogi Továbbképző Intézet – Mesterséges Intelligencia és Technológiai Jogi Szakember Képzés – 2024
2009-óta foglalkozom digitalizációval, ebben az évben alapítottam meg a DO-Q-MENT Digitális Kft-t.
Speciális szakterületem a jogi digitalizáció, mellyel 2014-óta foglalkozom
2015-ben, GreenArchive néven vezettem Magyarországon először piacra egy olyan, saját fejlesztésű, felhő alap dokumentum kezelő szolgáltatást, mely már a papír alapú dokumentumok kiváltására volt alkalmas a vállaltok számára. Mára ezen szolgáltatásunkat számtalan nagyvállalat is alkalmazza.
2017-ben saját ötletből, DOQdrive néven vittem piacra, a magánszemélyek által díjmentesen igénybe vehető, hitelesítésre és papírmentesítésre alkalmas megoldásunkat, melyet napjainkra több mint 10 ezer felhasználó használ. Jelenlegi célpiacunk a HR területe, mint egy speciális B2C folyamat, ahol elértük a teljes papírmentesítést, jogi és gyakorlati szinten egyaránt.
A DOQdrive indulását követően azonnal elnyerte az IT Business szakmai elismerését, a termékfejlesztési nagydíjat
Az elmúlt években számos szakmai díjat és elismerést szereztünk.
A DOQdrive szolgáltatása megnyitotta számunkra a lehetőséget a jogi digitalizáció folyamatos terjesztésre, B2B, B2C és mára C2C területen egyaránt.
2020-ra a DOQdrive a Microsoft Azure hivatalos terméke lett, melyet már maga a Microsoft értékesítési csapata is terjeszt, saját, nemzetközi ügyfélkörében.
2023-ban alapítottam meg a DEKK Suli Kft-t, hazánk első Digitális Edukáció Képző Központját, mivel pontosan látom, hogy mára nem a szoftverek gyártása és értékesítése az igazi kihívás, hanem a társadalmunk felkészítése a digitális térben történő biztonságos létre.
2024-től legújabb kihívásunk és jövőképünk pedig a DATAIT-Digitális Adatvagyon és AI Technológia Kft., mely már a jövő kihívásaira ad konkrét választ, azaz a hiteles adatokat és információkat kötjük össze a mesterséges intelligencia gyakorlati felhasználásával, valamint adatvagyonunk gazdasági értelmében történő felértékelésére.
Civil, társadalmi kezdeményezésem a BIDITA, Biztonságos Digitális Társadalomért Egyesület megalapítása, melynek célja, a magán felhasználók védelme a digitális térben, valamint a digitális írástudás terjesztése, oktatása.
Több koncepciót is kidolgoztam a DOQdrive mintájára, hisz a joghatás kiváltása a digitális térben, személyes találkozás nélkül, mára szinte az összes gazdasági folyamat alap igénye lett.
Ilyen koncepció a DigiPol – a magánszemélyek bevonása a közbiztonság fokozásába, saját mobil eszközön keresztül, vagy éppen a DOQmed – zárt csatorna orvos és páciens között, a joghatás kiváltásánál szükséges folyamatoknál.
Jelentős tapasztalatot gyűjtöttem az elmúlt 10 évben a kis, közepes és nagyvállalati tárgyalások során, hogy milyen kihívásokkal szembesülnek a vezetők, milyen akadályokkal találják magukat szembe a digitalizáció során és számos megoldásunkkal tudtuk ezen kihívásokat lekezelni.
Digitális tanácsadókánt számos nagyvállalatnál tudtam megoldani az elakadásokat a digitalizáció folyamatában, nem csak elméleti, hanem jogi és gyakorlati oldalon egyaránt.
Értem és megértem a digitalizáció folyamatos változásait, evolúcióját, azt, hogy hol tartunk most és hova lenne célszerű eljutni annak érdekében, hogy ne kényszer, hanem egy XXI. századi emberi készség legyen a “digitális írástudás”
Cégvezetőként, mint aki a nulláról épített fel, saját ötletből egy mára működő és szolgáltató LegalTech megoldást, pontosan tudom, hogy mit jelent a kitartás, a maximalizmus, valamint a kollegák lojalitásának elérése és a biztos háttér biztosítása.
Személyes célom a digitalizációs folyamatok tökéletes szintre emelése, a jog és a technológia összehangolása, annak érdekében, hogy ne csak egy kötelező eszköz legyen a digitalizáció a közeljövőben, hanem egy szerethető és élhető világ is a jövendő generációk számára. Két kisgyermek apukájaként kifejezetten látom ennek kihívását és felelősségét egyaránt.